Sayfalar

18 Haziran 2015 Perşembe

Sütlü Revani




Bugün Ramazanın ilk günü ve tabii tatlısız olmayacağı için klasik bir tatlı olan revaniyi sizlerle paylaşmak istedim. Klasik bir tatlı dedim ama bu tatlının şerbeti su ile değil süt ile yapılıyor.


Malzemeler


  • 4 yumurta
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ (ben fındık yağı kullandım)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı un
  • 1;5 su bardağı İrmik
  • Kabartma tozu,
  • Vanilin, Limon kabuğu rendesi
Şerbeti için 
  • 4 su bardağı süt
  • 4 su bardağı toz şeker


Yapılışı

1-Yumurta ve Yarım su bardağı toz şeker krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır.

2-Daha sonra sıvıyağ ve fındık yağı eklenerek kısa bir süre daha karıştırılır.

3-En son elenmiş un, Kabartma tozu , vanilin ve irmik eklenir. Yarım limon kabuğu rendelenir ve kısa  bir süre daha karıştırdıktan sonra Yağlanmış Fırın kabına dökülerek 170 derecede 35 -40 dakika pişirilir. (Benim fırın kabım 20 X 30 cm ölçülerinde)

4-Şerbeti için Süt ve toz şeker bir tencereye konur ve kaynatılır. Kısa bir süre kaynatıldıktan sonra soğumaya bırakılır.

5-Pişen Revanı fırından çıkarılır bir kaç dakika ilk sıcaklığı gittikten sonra sütlü şerbet dökülür.Şerbetin iyice çekmesi beklenir. Hindistan cevizi ile süsleyerek servis edilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder