Sayfalar

24 Haziran 2015 Çarşamba

Muzlu ve Oreolu Ev Pudingi





Oreo ile yapılan tatlılar bu aralar  pek moda ya bu yüzden ben yapmasam olmazdı :) Öncelikle Muzlu bir  puding pişirdim ve sonra da bir kat puding bir kat oreo şeklinde hazırladım. İnanın çok lezzetli oluyor. Ben pudingi hazırlarken kakule kullandım. Bence sütlü tatlılara kakule çok yakışıyor.

Kakule nedir diye soranlar için tarifin altında kakulenin fotografını koydum.Büyük marketlerde veya aktarda bulabilirsiniz. Kabuklu olan taneciklerin içinde minik çekirdekleri var o tanecikleri isterseniz öğlesine isterseniz havan da döverek ve toz haline getirerek tatlılarınıza ekleyebilirsiniz.

Malzemeler


  • 1 olgun muz
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 10 adet oreo bisküvi
  • 1 adet kakula (isteğe bağlı)


Yapılışı

1-Önce yumurta pudingin yapılacağı tencereye konur ve bir tel  çırpıcı ile çırpılır.

2-Aynı tencereye süt, un, nişasta ve toz şeker konur ve yine karıştırarak nişastanın ve unun iyice erimesi sağlanır.Muzun yarısı ezilir ve karışıma eklenerek kısık ateşte sürekli karıştararak puding pişirilmeye başlanır.

3-Karışım 10-15 dakika sonra puding kıvamını alacaktır.Kıvamı alıp piştikten sonra içine vanilya ve kakule tohumları eklenir ve ocağın altı kapatılır.

4-Kalan muz ince ince halka şeklinde kesilir ve sırası gelince kullanılmak üzere kenara alınır.

5-Kup bardakları veya kaselerin en altına bir adet oreo bisküvisi elle kırılarak bir kaç parçaya ayrılır ve konur. Üzerine 1 kaşık puding konur. Muzlar pudingin üzerine kenarlardan görülecek şeklinde konur. Üzerine yine kırılarak parçalara ayrılan bir oreo kunur. Üzerine yeniden puding ve en üzere yine kırılan oreo bisküvisi konur ve soğuduktan sonra servis edilir.

Bu ölçüler ile 3 kase puding çıkıyor.



Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder