Sayfalar

23 Haziran 2015 Salı

Kayısı reçeli




Bu aralar üst üste birkaç kez kayısı alınınca ve de yenmeyince evde çok fazla kayısı oldu. Bu yüzden bir kısmı ile reçel yaptım. Ben yarım kilo kadar kayısı ile yaptım isterseniz siz ölçüyü arttırabilirsiniz.

Birde ben hiç bekletmeden yapınca pişerken biraz su ekledim. Ama siz kayısıların üzerine akşamdan şekeri döküp sabaha kadar bekletirseniz kayısılar sularını bırakacakları için ayrıca su koymak zorunda kalmazsınız.  Karar sizin :)


Malzemeler


  • Yarım kilo kayısı
  • 1 su bardağı şeker
  • Yarım çay bardağı su
  • Yarım limon
  • 4-5 adet karanfil
Yapılışı

1-Kayısılar tencereye konur. Üzerine şeker ve su eklenerek pişirmeye başlanır. Pişerken ilk 10-15 dakika tencerenin kapağını da kapatarak pişirmenizi tavsiye ederim. Sonra kapağı isterseniz açabilirsiniz.

2-Pişerken bir süre sonra karanfilleri ekleyerek pişirmeye devam edilir. Kıvamı geldiğinde yarım limon sıkarak 1 dakika daha kaynatılır ve tencerede soğuduktan sonra kavanozlara konulur.

Püf noktası : Reçelin çok sulu veya çok katı olmaması için pişerken bir çay tabağına reçelin içinden bir kaşık alın ve tabağa damlatın. Eğer kolayca yayılıyor ise bir kaç dakika daha kaynatın ama eğer yayılmıyor ise artık olmuş demektir.Ocağın altını kapatın.


Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder