Sayfalar

9 Haziran 2015 Salı

Ev yapımı yoğurt



Oğlum bebekken ona ev yapımı yoğurt yapıyordum ama sonra seneler geçtikçe ne yazık ki bunu yapmayı bıraktım.Ancak son zamanlar yine yapmak istedim ve güzel bir çiftlik sütü bulunca da hemen aldım ve yaptım. Son derece lezzetli.Tabii dışarıdan aldığımız yoğurtlara göre biraz daha yumuşak oluyor ama tadı güzel ve son derece sağlıklı. Birkaç küçük püf noktasına dikkat ederek evde yoğurt yapımı hiç de zor değil. Yoğurdun sıcak bir ortamda olması gerektiğinden ben yoğurdu yapacağım kabın altına küçük bir battaniye veya havlu koyuyorum. Üzerine yoğurt kabını koyup aşağıdaki gibi mayaladıktan sonra her tarafını kapatıp üzerine bir kapak koyarak yeniden battaniye ve havlu koyarak üzerini de kapatıyorum.

Ayrıca ilk yaptığınız da hafif sulu olsa da bir kaç denemeden sonra gayet güzel bir yoğurt yapacaksınız.

Malzemeler


  • 1 kilo süt
  • 1,5 yemek kaşığı yoğurt


Yapılışı

1-Süt tencereye konur ve kısık ateşle başında sürekli durarak kaynatılır.Hafifçe kaynamaya başladığında bir kaşık yardımı ile karıştırın ki süt taşmasın. Sütün başından ayrılırsanız sütünüz taşabilir ve sonra ocağı temizlemek hiç de kolay olmuyor.

2-Kaynayan süt yoğurt yapılacak kaba alınır. (Ben bu kez toprak bir kap kullandım ama daha önceleri cam kapta da yapıyordum).

3-Kaba alınan süt ılındıktan sonra buna küçük bir kasede bulunan  1,5 kaşık yoğurt ılınan süt ile bir iki kaşık alınarak yaklaşık aynı sıcaklığa getirilir ve daha sonra yoğurt sütün içine eklenir. Yoğurtun ılınmasını anlamanın yöntemi serçe parmağınızı süte batırın eliniz yanmıyorsa ama süt sıcaksa mayalanmaya hazırdır.

4-Süt mayalandıktan sonra üzeri kapatılır ve 4 saat mayalanmaya bırakılır. Sürenin sonunda yoğurt buz dolabına konur ve ertesi gün servis edilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder