Sayfalar

14 Haziran 2015 Pazar

Kabak çorbası




Ben yazın da çorba sevenlerdenim. Ama benim yazlık çorbaların daha çok sebze ağırlıklı. Bugün tarifini vereceğim kabak çorbası hem yapımı çok kolay hemde çok lezzetli bir çorba . Çorbanın içinde hafif parçacıklar sevdiğim için ben çorbayı blenderden geçirmedim.Ancak siz isterseniz servis etmeden önce blenderden geçirebilirsiniz

Kullanacağınız tavuk suyunun nasıl yapılacağı bu blogda "Pratik öneriler" başlığı altında bulunmaktadır. Ben tavuk suyu yapmak ile uğraşmam derseniz hazır bulyonları da kullanabilirsiniz.Ama ev halkına daha sağlıklı bir şeyler pişirmek istiyorsanız ben evde tavuk suyunu yapmanızı öneririm:)

Malzemeler


  • 1 büyük veya 2 küçük boy kabak
  • 2-3 adet taze soğan
  • 2-3 sap dereotu
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • Yarım limon
  • 1 yumurta
  • Yarım çağ bardağı buğday
  • 2 su bardağı Tavuk suyu
  • 2 su bardağı su


Yapılışı

1-Kabaklar yıkanır ve kabukları ile birlikte rendenin iri tarafı ile rendelenir. Taze soğanlar ince ince kıyılır.

2-Bir tencereye Tavuk suyu ve su konur. Üzerine rendelenen kabaklar, doğranan taze soğanlar ve bulgur konularak 15-20 dakika pişirilir. Çorba piştikten sonra ocağın altı iyice kısılır.

3-Bir kasede limon ve yumurta çırpılır ve çok kısık ateşte kaynayan çorbanın suyu azar azar eklenerek ve sürekli karıştırılarak her iki karışımın bir biri ile eşit sıcaklığa gelmesi sağlanır. Buna terbiyeleme işlemi denilmektedir. Bu işlemin adını biliyor olabilirsiniz ama yeni yemek yapmaya başlayanlar varsa onlar için küçük bir bilgi vermek istedim

4-Çorbanın suyu eklenerek sürekli karıştırılan limon ve yumurta karışımı eşit sıcaklığa geldiğinde tencerenin içine dökülür. Ocağın altı kapatılır ve sürekli 1 -2 dakika daha karıştırılır.

5-Bu arada tencereye iyice kıyılmış dereotu ve kuru nane eklenir. Kısa bir süre bekledikten sonra servis edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder