Sayfalar

8 Temmuz 2015 Çarşamba

Çikolatalı Güllaç




Güllaç ramazanın sevilen tatlılarından. Ancak bu sene güllacın klasik sunuşları dışında farklı şekillerde hazırlananları da görüyorum.Bende onlardan birisini kendime göre hazırladım ve sizlere çikolatalı güllacın tarifini vermek istedim. Umarım denersiniz ve beğenirsiniz. Gerçi içinde çikolata olan hangi şey beğenilmez bilemiyorum :)

Ben çikolatayı bitter kullandım ama siz damak zevkinize göre sütlü çikolata da kullanabilirsiniz. Şeker miktarını da ona göre ayarlarsınız.

Malzemeler


  • 2,5 adet güllaç yaprağı
  • 2,5 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 paket çikolata (80 gr)
  • Yarım limon kabuğu rendesi
  • Süslemek için ceviz, Hindistan cevizi ve nane


Yapılışı

1-Süt ve toz şeker kaynatılır. Kaynadıktan sonra tencerenin altı kapatılır ve bir paket çikolata içine parçalar halinde atılır ve eritilir.

2-Güllacın yapılacağı kaba bir miktar güllaç parçalanarak konur.Bunun üzerine bir miktar çikolatalı süt dökülür.Güllacın yarısı ve sütün yarısı ile bu işlem sırayla yapılır.

3-Sonra ara kata dövülmüş ceviz ve rende limon kabuğu konur. Üzerine yine bir kat güllaç ve bir kat çikolatalı süt şeklinde kalanlar sırasıyla dökülür.

4-Dolaba girecek ılıklığa geldikten sonra buzdolabına konur ve en az 3-4 saat soğutulur.

5-İstediğiniz gibi süsleyerek servis yapılır.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder