Sayfalar

19 Temmuz 2015 Pazar

Zencefilli buzlu çay




Buzlu çay bizim evde yazın vazgeçilmesi . Bugün size  temel bir buzlu çay tarifi vermeye çalışacağım. Siz bunu farklı tatlar ile lezzetlendirebilirsiniz.İsterseniz içine kavun parçaları isterseniz şeftali parçaları atabilirsiniz. Ben farklı tatlar ile her zaman yapıyorum.

İçinde bulunan şeker ve demli çay miktarını kendi zevkinize göre değiştirebilirsiniz.Miktarı artırabilir veya azaltabilirsiniz. Hatta siyah çay yerine yeşil çay ile de yapabilirsiniz. Ya da şeker yerine bal ile de tatlandırabilirsiniz.O da çok lezzetli oluyor.

Zencefil yerine kabuk tarçın ile yapacaksanız çayı demlerken kabuk tarçını içine atmanızı öneririm .

Malzemeler

2 su bardağı demli çay
3-4 su bardağı su
1/2 su bardağı toz şeker
1 parça zencefil veya kabuk tarçın
4-5 dal nane
1-2 dilim limon

Yapılışı

1-Çayı her zaman yaptığınız gibi yapıp ılınmaya bırakın. (Ben hala dökme çay kullanıyorum ve genellikle 2 tatlı kaşığı toz çay ve 2 su bardağı sıcak su ile demliyorum.)

2-Çay ılındıktan sonra , üzerine su ve şeker eklenir ve şekerin erimesi için karıştırılır.

3-Ilınan çaya 2-3 dilim zencefil, 1-2 dilim limon ve birkaç dal nane konur ve buzdolabına kaldırılarak soğutulur.

4-Daha sonra içine buz parçaları konularak servis edilir. Servis edilirken istenirse nane yaprakları ve limon dilimleri ile de süslenir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder