Sayfalar

22 Temmuz 2015 Çarşamba

Soğuk Çorba - Ayran aşı





İsmine ister Ayran aşı isterseniz de soğuk çorba deyin  yaz günleri için harika bir lezzet. Ben şimdiye kadar niye yapmadım diye kendime kızıyorum. Aslında bunu hazırlayıp buzdolabına koyarak istediğiniz zaman içebilirsiniz. İsterseniz öğlen bir zeytinyağlı ile isterseniz de ara öğün olarak tek başına. Ayrıca çalışanlar bir kavanoza koyup iş yerine de götürebilirler. Son derece sağlıklı bir lezzet.

Aşağıda yaklaşık ölçüler verdim ama hepsini siz kendi damak tadına göre arttırabilirsiniz. Bol taneli isterseniz daha çok buğday veya fasulye veya nohut koyabilirsiniz. Ben yeşillik olarak dereotu koydum ama ince kıyılmış taze nane yaprakları ile de çok güzel oluyor.

Haşlanmış bakliyatları ise ben müsait zamanımda haşlıyorum ve buzdolabı poşetlerine birer su bardağı veya yarımşar su bardağı koyarak saklıyorum. Böylece bu tip tariflerde veya salatalar da hemen elimin altında oluyor.Tavsiye ederim

Malzemeler


  • 2 kase yoğurt
  • 2-3 kase su
  • Yarım su bardağı haşlanmış buğday
  • Yarım su bardağı haşlanmış nohut
  • Yarım su bardağı haşlanmış kuru fasulye
  • 8-10 dal dereotu veya nane
  • Tuz


Yapılışı

1-Yoğurt ve su derin bir kasede tuz eklenerek karıştırılır. İçine haşlanan soğuk bakliyatlar konur.

2-Dereotu veya nane ince olarak kıyılır ve buzdolabında soğutulduktan sonra servis edilir.

Servis ederken isterseniz içine biraz da salatalık rendeleyin. Keyif sizin :) Salatalık ile de çok güzel oluyor.

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder